maandag 11 juni 2007

emotie

Deze week was geen succesweek.Wondvocht dat opstapelde en mijn port a cath dat me nog steeds veel hinder en pijn geeft. Als je dan mensen op bezoek krijgt of je komt mensen tegen in de winkel die je kent dan zeggen ze Wat zie jij er goed uit zeg!
Vanbinnen kan ik dan ontploffen wat willen ze dan dat ik er nu al doodmoe en slecht uitzie!
Hoe ik me vanbinnen voel zien ze natuurlijk niet.
Toch ga ik proberen om positief te blijven en mijn chemo moedig beginnen donderdag.
Dinsdag nog eens op consultatie voor punctie van het wondvocht.
groetjes inge

4 opmerkingen:

Unknown zei

"Als je dan mensen op bezoek krijgt of je komt mensen tegen in de winkel die je kent dan zeggen ze Wat zie jij er goed uit zeg!
Vanbinnen kan ik dan ontploffen wat willen ze dan dat ik er nu al doodmoe en slecht uitzie!"

Inge, trek je niet wat al te snel negatieve besluiten. Waarom zou in godesnaam iemand die je kent willen dat je er doodmoe en slecht uitziet? Kan je zo'n reacties niet positief opnemen? Ik denk dat die mensen zich zorgen over je maken; aangenaam verrast zijn dat je er beter uitziet dan verwacht. Of misschien willen je ze gewoon een aanmoediging geven?
Ik geef steeds de meest positieve interpretatie aan het gedrag van andere mensen. Dat maakt het leven aangenamer. En het is meestal nog juist ook.

Misschien moet je ook leren om je negatieve gevoelens te uiten als je zo'n opmerking krijgt. Kan je niet antwoorden: "Ik zie er misschien wel goed uit, maar ik voel me rot, want ik heb pijn, ik ben bang, ik voel me slecht..." Mensen kunnen niet raden wat zich in je afspeelt. Ze zien slechts de buitenkant.


Tussen haakjes: op je blog kan je enkel maar antwoorden als je een google-account hebt. Dat is een instelling van jouw blog. Zou je die instelling niet veranderen? Ik denk dat je dan meer reacties zal krijgen. (Met iets meer risico op onzinnige reacties wel.)

Anoniem zei

Dat is een wijze raad die Herman geeft ; stemt tot nadenken. Ook voor mezelf.
Groetjes
Katy

Anoniem zei

Beste Inge,

Ik hoop dat je niet teveel nevenwerkingen hebt van de chemo.

Wat de port a cath betreft:
ik heb ongeveer 2 weken pijn en hinder gehad, maar achteraf voel ik hem bijna niet meer. Ik heb hem nu 2 jaar.

Veel moed voor morgen.

Groetjes,
Chris uit Geel.

Anoniem zei

Hoe is de chemo afgelopen???

Jef