dinsdag 31 juli 2007

derde keer

Derde keer al dat ik al dat gif krijg te verwerken in mijn lichaam! Je zit in de helft zeggen de meesten, joepie nog drie tegaan!
Vandaag voel ik me weer een beetje beter maar het is wel anders geweest. Iedere keer is anders maar deze keer was het echt anders. Donderdag de dag van de toediening voelde ik me nog goed, zelfs vrijdag was ik nog vrij goed, alleen wat moe. Ik kon ook nog eten. Maar vrijdagavond voelde ik het onweer al naderen.Tot overmaat van ramp had moeder de natuur tante Roos nog eens op bezoek gestuurd waardoor ik ook nog af te rekenen kreeg met buikpijn en migraine. Zaterdag opgestaan met veel hoofdpijn en een maag dat in opstand was. Met veel moeite iets gegeten en medicatie genomen. Gans de dag voelde ik me misselijk en vooral moe moe en nog eens moe. Zondag idem, alleen heb ik 's avonds wel iets kunnen eten en ging het iets beter. Maandag vol goede moed opgestaan maar het liedje duurde niet lang. Mijn maag pruttelde weer tegen en na het ontbijt was ik bekaf. Mijn lichaam deed overal pijn, ik ben dan maar terug in bed gekropen tot 11u, ondertussen waren de kinderen ook wakker. In de namiddag heb ik met Arno een gezelschapspel gespeeld - ganzenbord - na dat spel was ik weer aan rust toe. 's Avonds samen met mijn man warm eten gemaakt en zelf toch wat kunnen eten.
Stilaan voelde ik terug een beetje energie in mij opkomen. Ik kon terug eens genieten van samen met Gert op de bovenste verdieping te zitten, ik aan de computer en hij voor de T.V.
De kinderen zaten samen T.V. te kijken beneden. Vanmorgen vlot opgestaan en zonder hoofd of spierpijn. Ik voel me nog steeds moe maar niet meer die moeheid van een paar dagen geleden.
Zoals ik me nu voel ben ik al blij, ook al doe ik nog niet veel of liever gezegd niets buiten lezen en eten maken.
Vandaag was het goed weer dus hebben we weer buiten gegeten. Daarna hebben we in onze fotoalbums gekeken, albums van mijn jeugd, onze huwelijksreis enz. Zalig was dat!
Ik leef terug en geniet.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Toch wel een rotvergif hé, zo'n chemo.
We hebben net ook in onze oude fotoalbums zitten kijken met onze bezoekers.
Doe het nog maar even rustigaan. Probeer te genieten van het nietsdoen.

sab zei

helaba,

Ben super blij dat je hier je emoties al is het maar voor een stuk toch kwijt kunt spelen en eerlijk gezegd elke keer opnieuw verschiet ik van jouw schrijftalenten.Ik zou zeggen doe zo verder, is volgens mij een goede uitlaatklep. En ja wie weet komt er ooit nog een boek uit de bus, zou daar echt niet van verschieten.
Na alles opnieuw te hebben gelezen zou ik graag ook het een en ander kwijt willen: hoe moeilijk het voor jou is om soms jouw echte ik terug te vinden weet dat ik jou met of zonder haar, met of zonder pruik, ziek of niet ziek nog steeds heel graag zie en jij blijft de inge die ik altijd gekend heb. Ben ook heel blij dat je van al die kleine dingen en leuke momenten die je meemaakt met de mensen waarvan je houdt nog van kan genieten en beseft hoe belangrijk ze zijn, waar je vroeger iets minder tijd voor had misschien.
Alleszins we hebben ervan genoten toen jullie zijn langsgeweest is zeker voor herhaling vatbaar he!!!
Nog veel moed en ben ervan overtuigd dat je er gaat geraken want jij bent een van de sterkste personen die ik ken en jouw manier van denken en kijken naar de hele situatie toe is gewoonweg om 'chapeau' te zeggen.
Je up and downs zul je zeker nog hebben maar ja die horen erbij en moeten er zijn,maar weet dat wij er allemaal zijn voor jou en aan jou denken.En als we met iets kunnen helpen?Laat maar weten he, dat weet je!

dikke dikke zoen aan jou en gert en de kids

PS: jullie zijn een buitengewoon gezin