vrijdag 20 juli 2007

Prachtweek

De tijd gaat snel gebruik hem wel : inderdaad er is weeral een dikke week voorbij.Vorig weekend was het zeer goed weer. Een ideaal moment om de kinderen te laten wennen aan een mama die sjaaltjes draagt om haar kaal hoofd te verstoppen. Vrijdagnamiddag was het veel te warm met de pruik en heb ik voor het eerst thuis een sjaaltje aaangedaan. Enya keek in het begin een beetje raar maar ze heeft er zich overgezet en nu lijkt het alsof ik niets anders gedragen heb.
Arno heeft me zelfs al kaal gezien en maakt er geen punt meer van.Gert heeft er nooit een probleem van gemaakt. Iedereen staat weer een stap verder!
Door het warm weer hebben we gans het weekend buiten kunnen eten. Gezellig tafelen en genieten van de planten en bloemen in onze tuin. Bij kaarslicht lang buiten zitten en vertellen en luisteren naar de verhalen die loskomen van de kinderen over de school. Het waren mooie intense momenten waar iedereen van genoten heeft.
Woensdagmorgen zijn we vertrokken naar Disney Parijs tot donderdagavond.
We hadden een kamer in Newport hotel gelegen aan het meer en niet ver van het Disneypark.
Het uitzicht vanop de kamer was prachtig! Voor ons lag het meer en een beetje verder het park.
We hebben twee dagen volop genoten van de attracties , de lichtstoet, de parades overdag en gewoon ook van het samen zijn.
Af en toe had ik moeilijke momenten, het heen en weer geslinger van emoties. Dan dacht ik: zie me hier nu tussen al die mensen (met mijn petsjaal dat zeer goed van pas kwam, mijn pruik heb ik thuisgelaten), niemand die weet dat ik ziek ben . Waarom mogen wij dit nu meemaken, totaal onverwacht hebben we het 15-jarig bestaan van Disneyland Parijs bijgewoond.
Het was een unieke beleving!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Inge,

Het is leuk voor jou dat je man en je kinderen zo positief reageren op je kaalheid.
Geweldig dat jullie zo genoten hebben in Disneyland Parijs.
Het is een manier om even je zorgen opzij te zetten.
Ik wens je heel veel succes met de volgende chemo.

Hou je sterk.

Een dikke steunknuffel,
Chris uit Geel.

Unknown zei

En zeker jijzelf staat een grote stap verder; het is al te gek dat jij je nog zorgen zou zitten maken over mogelijke problemen die je gezinsleden zouden kunnen hebben met jouw kop. Jouw grote opdracht tot je genezen bent is: denk vooral aan jezelf. Dat is ook het beste dat je kan doen voor je omgeving.

Geniet van de mooie momenten in het leven. Dat is wat we allemaal altijd zouden moeten doen: ziek of niet ziek. Wij gaan dadelijk naar vrienden voor een barbecue in de tuin.
Prettige weekeinde!